Driftsvilkår

Sist oppdatert 15.04.2025

Avtalens oppstart
Våre tjenester kan inneholde utstyr, lisenser, driftsmiljøer og arbeid. Når leveransedato er avtalt, vil Digipos iverksette innkjøp / igangsettelse av det som er nødvendig for tjenestens drift. Fakturering av avtalen vil derfor starte seneste en måned etter den avtalte dagen for leveranse, med mindre forsinkelsen skyldes forhold fra Digipos sin side.

Forutsetninger for leveranse

  • Kunde må ha aktivt nettverksuttak i nærheten av der utstyret ønskes plassert.
  • Kunde må ha aktivt strømuttak i nærheten av der utstyres ønskes plassert.
  • Regnskapsoppsett må være Digipos i hende minimum 1 uke før avtalt leveranse.
  • Varelister/ importlister må være Digipos i hende minimum 1 uke før avtalt leveranse.
  • Evt. eksisterende utstyr fra tidligere løsning må være fjernet og demontert innen innstallasjonstidspunkt. Medgått tid til demontering av gammelt utstyr vil faktureres.

Vilkår support og driftsavtale
Vår drifts og supportavtale omfatter både hjelp og bistand, i forbindelse med problemer, problemsøking og veiledning / opplæring i vår Butikkdata tjeneste. Tjenesten driftes med telefon og fjernsupport.

Åpningstider:
Det leveres førstelinjesupport mandag til fredag 08:00 til 20:00 og lørdag fra 10:00 til 18:00. Alle andre henvendelser leveres i vanlig kontortid mandag til fredag 08:00 til 16:00.

Kontaktinformasjon & responstid:
Responstid for alle våre tjenester er innen 8 arbeidstimer (Man-Fre) etter at supportsak er innmeldt til riktige kanaler hos Digipos.

Tjenester / produkter som omfattes av supportavtale:

Tjenester / produkter som IKKE omfattes av supportavtale:

  • Regnskapsrelatert arbeid og bistand.
  • Nettverksrelatert arbeid og bistand.
  • Installasjon av tilleggs maskinvare.
  • Installasjon av tilleggs programvare.
  • Support for hardware og software som ikke er levert av Digipos.
  • Jobb / endringsarbeid av kundens varelinjer / kundelinjer.
  • Import av kunde og eller varelister i etterkant av leveranse og oppstart.

Medgått tid til overnevnte elementer vil være av fakturerbar art og vil faktureres for hver påbegynte halvtime. Pris pr. påbegynte halvtime er 725,- eks. mva.

Backup tjeneste:
Inkludert i tjenesten tas det automatisk backup av dine data som er driftet i tjenesten.
Data lagres trygt på våre servere, med rennundans på ulike lokasjoner

SWAP på maskinvare:
På maskinvare fra Digipos leveres det en SWAP tjeneste som et tillegg til den generelle garantiordningen. SWAP & Garantiordning følger avtalens levetid ved en leieavtale og ved leasing hos 3. part er garantiordningen 5 år fra utstedt faktura. SWAP avtalen sikrer deg erstatningsutstyr klar til ekspressforsendelse i løpet av neste arbeidshverdag. Utstyret kobles opp av deg og du får hjelp via fjernstyring til gjenoppretting av systemet og opplasting av seneste backup. Dette sikrer deg som bedriftseier minimal nedetid på tjenesten.

Utvidet SWAP og support:
Med tilleggsopsjonen utvidet SWAP og support, gir vi deg enda bedre forutsetninger for maksimal oppetid. Skulle uhellet være ute inkluderer tjenesten at vi også setter opp erstatningsutstyret kostnadsfritt på din lokasjon fysisk.

Forsikring av utstyr
Når utstyret eies av Digipos AS, kan det velges fritt om man ønsker å forsikre utstyret hos annen forsikringsleverandør eller direkte hos Digipos. Forsikring av utstyret igjennom Digipos koster fast 99,- pr. avtale og dekker brann, tyveri, innbrudd og vannskader.

Kundens forpliktelser
Når utstyret eies / leies av Digipos, forplikter kunden seg til å holde utstyret oppdatert og gjennomføre normalt vedlikehold/oppdateringer. Eies utstyret av finansieringsselskap forholder kunden seg til selskapets betingelser. Digipos krever at kunden holder systemet og eget personale oppdatert på følgende områder:

  • Support meldes inn på avtalte kanaler. (Se åpningstider og kontaktinfo)
  • Å ikke installere tredjeparts programvare som ikke er godkjent av Digipos
  • Gjennomført brukeropplæring av alle som bruker løsningen
  • Ha organisasjonsnummer og/eller kundenavn ved henvendelser på support.
  •  Kunden er ansvarlig for å fremskaffe nødvendig informasjon fra regnskapsfører for integrasjon med regnskap. Eventuelle kostnader knyttet til dette er et forhold mellom kunden og regnskapsfører.

Særskilte vilkår

Erstatning:
Digipos AS kan ikke holdes på noen form ansvarlig eller juridisk ansvarlig for elementer som skjer hos 3. parts leverandører eller internt hos kunde, som påvirker nedetid eller økonomiske tap av noen forstand. Digipos AS kan heller ikke i den forstand stilles økonomisk ansvarlig for påløpende kostnader dette medfører på noe vis hos kunde eller hos noen av kundens 3. parter.

Utstyrsleie:
Når utstyret eies av Digipos, disponerer kunden dette gjennom betaling av et månedlig beløp for tjenesten, kaldt for en leieavtale. Utstyret med tilbehør kan ikke videre utleies, selges eller pantsettes av kunde.

Utstyret skal ved avsluttet kontrakt leveres tilbake til Digipos i fungerende og i normal tilstand som for utstyr med tilsvarende brukslengde, samt innen 14 dager fra oppsigelsestidspunkt. Ved avvik fra dette vil Digipos ha rett til å fakturere kunden for utgifter som påløper for å bringe utstyret tilbake til normal tilstand / evt. erstatte det.

 

Avtalens oppstart
Våre tjenester kan inneholde utstyr, lisenser, driftsmiljøer og arbeid. Når leveransedato er avtalt, vil Digipos iverksette innkjøp / igangsettelse av det som er nødvendig for tjenestens drift. Fakturering av avtalen vil derfor starte seneste en måned etter den avtalte dagen for leveranse, med mindre forsinkelsen skyldes forhold fra Digipos sin side.

Vilkår support og driftsavtale
Vår drifts og supportavtale omfatter både hjelp og bistand, i forbindelse med problemer, problemsøking og veiledning / opplæring i vår E-Handels tjeneste. Tjenesten driftes med telefon og fjernsupport.

Åpningstider:
Det leveres support mandag til fredag 08:00 til 16:00, utenom helligdager.

Kontaktinformasjon & responstid:
Responstid for alle våre tjenester er innen 8 arbeidstimer (Man-Fre) etter at supportsak er innmeldt til riktige kanaler hos Digipos.

Tjenester / produkter som omfattes av supportavtale:

  • Arbeid tilknyttet serverdrift og webhotell.
  • Gjennomføring av alle nødvendige oppdateringer av plattform og plugins.
  • Kontinuerlig hastighetsoptimalisering
  • Support for tekniske feilsituasjoner.
  • Support av fraktsystemet Sendo.
  • Support tilknyttet integrasjonstjenesten Syncit.
  • Bistand til endringsarbeid i ‘’Front End’’ inntil 1 time pr. innsendte oppdrag.
    Om avtalen din tilsier det*

Tjenester / produkter som IKKE omfattes av supportavtale:

  • Regnskapsrelatert arbeid og bistand.
  • Endringsarbeid i form av problemer forsaket av kunde selv eller kundens 3 parter.
  • Endringsarbeid ‘’back end.’’
  • Nettverksrelatert arbeid og bistand.
  • Installasjon av tilleggs maskinvare.
  • Installasjon av tilleggs programvare.
  • Support for integrasjoner, hardware og software som ikke er levert av Digipos.
  • Jobb / endringsarbeid av kundens varelinjer / kundelinjer.
  • Import av kunde og eller varelister i etterkant av leveranse og oppstart.

Medgått tid til overnevnte elementer vil være av fakturerbar art og vil faktureres for hver påbegynte halvtime. Pris pr. påbegynte halvtime er 725,- eks. mva.

Backup tjeneste:
Inkludert i tjenesten tas det automatisk backup av dine data som er driftet i tjenesten.
Data lagres trygt på våre servere, med rennundans på ulike lokasjoner

Kundens forpliktelser
Digipos krever at kunden holder systemet og eget personale oppdatert på følgende områder:

  • Support meldes inn på avtalte kanaler.
  • Å ikke installere tredjeparts programvare / plugins som ikke er godkjent av Digipos
  • Gjennomført brukeropplæring av alle som bruker løsningen
  • Ha organisasjonsnummer og/eller kundenavn ved henvendelser på support.

Særskilte vilkår

Erstatning:
Digipos AS kan ikke holdes på noen form ansvarlig eller juridisk ansvarlig for elementer som skjer hos 3. parts leverandører eller internt hos kunde, som påvirker nedetid eller økonomiske tap av noen forstand. Digipos AS kan heller ikke i den forstand stilles økonomisk ansvarlig for påløpende kostnader dette medfører på noe vis hos kunde eller hos noen av kundens 3. parter.

Generelt:
Digipos AS skal utvikle og drifte kundens nettside eller nettbutikk. Løsningen kan ikke videreselges, med mindre annet er avtalt skriftlig. Tjenesten kan inneholde vedlikehold på domene, webhotell, nettsider og nettbutikk. Kunden forplikter seg til kun å bruke Digipos som webleverandør under avtaleperioden.

Avtalens oppstart
Våre tjenester kan inneholde utstyr, lisenser, driftsmiljøer og arbeid. Når leveransedato er avtalt, vil Digipos iverksette innkjøp / igangsettelse av det som er nødvendig for tjenestens drift. Fakturering av avtalen vil derfor starte seneste en måned etter den avtalte dagen for leveranse, med mindre forsinkelsen skyldes forhold fra Digipos sin side.

Vilkår support og driftsavtale
Vår drifts og supportavtale omfatter både hjelp og bistand, i forbindelse med problemer, problemsøking og veiledning / opplæring i vår E-Handels tjeneste. Tjenesten driftes med telefon og fjernsupport.

Åpningstider:
Det leveres support mandag til fredag 08:00 til 16:00, utenom helligdager.

Kontaktinformasjon & responstid:
Responstid for alle våre tjenester er innen 8 arbeidstimer (Man-Fre) etter at supportsak er innmeldt til riktige kanaler hos Digipos.

Tjenester / produkter som omfattes av supportavtale:

  • Arbeid tilknyttet serverdrift av tjenesten.
  • Gjennomføring av alle nødvendige oppdateringer av tjenesten.
  • Support for tekniske feilsituasjoner internt i Syncit.

Tjenester / produkter som IKKE omfattes av supportavtale:

  • Feilsøking elle endringsarbeid i nettbutikk (om den ikke driftes av Digipos)
  • Endringsarbeid i form av problemer forsaket av kunde selv eller kundens 3 parter.
  • Endringsarbeid ‘’back end.’’
  • Opplæringsarbeid i systemer utenfor Syncit som Butikkdata eller nettbutikk.
  • Jobb / endringsarbeid av kundens varelinjer / kundelinjer.

Medgått tid til overnevnte elementer vil være av fakturerbar art og vil faktureres for hver påbegynte halvtime. Pris pr. påbegynte halvtime er 725,- eks. mva.

Kundens forpliktelser
Digipos krever at kunden holder systemet og eget personale oppdatert på følgende områder:

  • Support meldes inn på avtalte kanaler.
  • Gjennomført brukeropplæring av alle som bruker løsningen
  • Ha organisasjonsnummer og/eller kundenavn ved henvendelser på support.

 Særskilte vilkår

Erstatning:
Digipos AS kan ikke holdes på noen form ansvarlig eller juridisk ansvarlig for elementer som skjer hos 3. parts leverandører eller internt hos kunde, som påvirker nedetid eller økonomiske tap av noen forstand. Digipos AS kan heller ikke i den forstand stilles økonomisk ansvarlig for påløpende kostnader dette medfører på noe vis hos kunde eller hos noen av kundens 3. parter.

Ansvar data:
Digipos AS kan heller ikke holdes ansvarlig for tap av data som overføres gjennom våre API-løsninger. Data oppbevares hos kundens driftsleverandør og Syncit som kun en overføringstjeneste, har derfor ingen ansvar for lagring av data med mindre nettbutikk også ligger hos Digipos. 

Kundens forpliktelser

Kunde forplikter seg til å ta aktivt eierskap til tjenesten for digital markedsføring, for at Digipos skal ha forutsetninger til å levere tjenesten som lovet.
Med dette menes det at man:

  • Orienterer seg om ukentlige tilsendte rapporter og anbefalninger.
  • Besvare eventuelle dialoger med din markedsfører.
  • Deltar og tilrettelegger for å gjennomføre månedlige møter, som det inviteres til via epost eller pr. telefon.
  • Selv ansvarlig for at betalingsmetoder på annonseringsplattformer er oppdatert og fungerende.
  • Ha minimum 5 000,- pr. mnd. tilgjengelig til annonseringskostnader.
  • Benytter riktige supportkanaler ved spørsmål og ønsker utover avtalens oppfølgningsrutiner.
  • Ha kontroll / Juridisk eierskap til facebookside, facebook annonsekonto, businessmanager og instagramkonto ved ønske om å annonsere her. Om man ikke har kontroll på sine kontoer, vil Arbeid / hjelp tilknyttet evt. ervervelse av kontoer ikke dekkes av markedsavtale.
  • Ved ønske om tilbakebetaling av prøveperiode på 3 måneder, må Digipos orienteres skriftlig om dette, før endte 3 måneder.

Digipos forpliktelser

Gjennomføre ukentlige rapporteringer og oppgaver.

  • Gjennomgå / analysere markedsrapporter for gjeldene uke.
  • Rapportere til kunde om evt. anbefalninger skriftlig ut ifra rapport, om det er aktuelt.
  • Evt. iverksette tiltak utifra anbefalninger og rapporter etter aksept fra kunde.
  • Gjennomføre teknisk helsesjekk av kjøpsprosessen.

Gjennomføre månedlige rapporteringer og oppgaver.

  • Initiere / avtale tid for å gjennomføre møter  etter avtale.
  • Gjennomføre møter for å gjennomgå status og planlegge kommende periode.
  • Utføre oppgaver man ble enige om etter møtet. Digipos dokumenterer oppgaver.

Disse vilkår gjelder vår standard Markedsføringsavtale. Våre forpliktelser og oppgaver kan avvike fra dette, ved at kunden eksempelvis inngår en utvidet oppfølgningspakke.

Avtalens generelle vilkår

Annonseringskostnader / transaksjoner
Transparens er viktig i våre dialoger og avtaler, derfor benytter vi oss alltid av kundens bankkontoer / betalingskort på alle plattformene Digipos kjører kampanjer for deg på. Dette gir deg som kunde en unik innsikt i hva verdier Digipos som partner faktisk skaffer deg til enhver tid.

Digipos AS kan ikke holdes på noen form ansvarlig eller juridisk ansvarlig for elementer som skjer hos 3. parts leverandører eller internt, som påvirker nedetid eller økonomiske tap av noen forstand. Digipos AS kan heller ikke i den forstand stilles økonomisk ansvarlig for påløpende kostnader dette medfører på noe vis hos kunde eller hos kundens 3. parter.

Eierskap strategier og annonser
Kampanjene og annonsene som Digipos lager for deg, ligger i eierskap 100% hos Digipos AS og ingen flere parter.Ved brudd på avtaleforhold eller avvikling av tjenesten fra Digipos, forbeholder vi oss eierskap til disse elementene, om ikke annet er avtalt. Kunden kan velge selv å kjøpe ut eierskapsrett til annonser og strategier, for en engangssum som tilsvarer 5x sum av månedlig markedsføringsavtale

Supportkanaler og oppetid
Når man driver med aktiv digital markedsføring, kan det dukke opp både spørsmål og ideer underveis. For dette har vi etablert ryddige og gode supportkaneler for å hjelpe deg best mulig underveis. Du kan nå oss på følgende måter og under følgende tidspunkter.

Åpningstid: Alle hverdager mellom 08:00 og 16:00

Kontakt epost: [email protected]

Kontakt Telefon: +47 415 50 030 inntast markedsføring.

NB.: Ved ferieavvikling i Juli måned, vil digitale og/eller fysiske møter utgå.
Annonseringer og rapporteringer vil gå som normalt ukentlig og det vil ikke reduseres kostnader i avtalen pga. dette.

 

 

Avtalens oppstart
Våre tjenester kan inneholde utstyr, lisenser, driftsmiljøer og arbeid. Når leveransedato er avtalt, vil Digipos iverksette innkjøp / igangsettelse av det som er nødvendig for tjenestens drift. Fakturering av avtalen vil derfor starte seneste en måned etter den avtalte dagen for leveranse, med mindre forsinkelsen skyldes forhold fra Digipos sin side.

Vilkår support og driftsavtale
Vår drifts og supportavtale omfatter både hjelp og bistand, i forbindelse med problemer, problemsøking og veiledning / opplæring i vår fraktavtale. Tjenesten driftes med telefon og fjernsupport.

Åpningstider:
Det leveres support mandag til fredag 08:00 til 16:00, utenom helligdager.

Kontaktinformasjon & responstid:
Responstid for alle våre tjenester er innen 8 arbeidstimer (Man-Fre) etter at supportsak er innmeldt til riktige kanaler hos Digipos.

Tjenester / produkter som omfattes av avtale:

  • Gjennomføring av alle nødvendige oppdateringer av Sendo.
  • Support av fraktsystemet Sendo.
  • Drift av fraktsystemet Sendo.
  • Support vedrørende forsendelser gjennomført i Sendo.
  • Dialog mot ekspeditører ved evt. feil tilknyttet forsendelser.
  • Dialog vedrørende fraktpriser.

Tjenester / produkter som IKKE omfattes av supportavtale:

  • Endringsarbeid i form av problemer forsaket av kunde selv eller kundens 3 parter.
  • Installasjon av tilleggs maskinvare som ikke er levert av Digipos.
  • Installasjon av tilleggs programvare som ikke er levert av Digipos.
  • Support for EDI systemer, hardware og software som ikke er levert av Digipos.

Medgått tid til overnevnte elementer vil være av fakturerbar art og vil faktureres for hver påbegynte halvtime. Pris pr. påbegynte halvtime er 725,- eks. mva.

Kundens forpliktelser
Digipos krever at kunden holder systemet og eget personale oppdatert på følgende områder:

  • Support meldes inn på avtalte kanaler.
  • Å ikke installere tredjeparts programvare / plugins som ikke er godkjent av Digipos
  • Gjennomført brukeropplæring av alle som bruker løsningen
  • Ha organisasjonsnummer og/eller kundenavn ved henvendelser på support.
  • Å akseptere / etterfølge Sendo’s gjeldene vilkår for frakt og bestilling av frakt.

Særskilte vilkår

Erstatning:
Digipos AS kan ikke holdes på noen form ansvarlig eller juridisk ansvarlig for elementer som skjer hos 3. parts leverandører eller internt hos kunde, som påvirker nedetid eller økonomiske tap av noen forstand. Digipos AS kan heller ikke i den forstand stilles økonomisk ansvarlig for påløpende kostnader dette medfører på noe vis hos kunde eller hos noen av kundens 3. parter.

Henteavtale frakt:
Alle bestillinger gjort gjennom vår fraktløsning, gir muligheter for henting av varer fra deres butikk eller lager. Opphenting gjennomføres etter leverandørens henterutiner for ditt geografiske område eller etter annen inngått avtale.